.

.

گام اول در مسیر توحید

سه شنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۱، ۰۳:۱۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

گفتم: چرا ذکر خدا در قلبم جای نمی گیرد؟

گفت: چون هنوز می‌گویی قلبم!

گفتم: منظورت چیست؟

گفت: تا قلب را از غیر او پاک نسازی و حصنی از جنس لا اله الا الله برای این حرم الله قرار ندهی، ذکرش در قلبت سکونت نخواهد داشت.

گفتم: چجور می شود قلب را پاک سازی کرد؟

گفت: خدا، اسم هایی دارد که هرکدام رافع نیازی از بنده اش است و نیاز به پاکی و طهارت با اسم قدوس خدا رفع می شود.

گفتم: چجور از قدوسیت خدا بهره مند شوم؟

گفت: از آن جهت که خدای قدوس همان خدایی است که تو را به سوی کمال سوق می دهد و نواقصت را رفع می‌کند، اگر استغفار کنی، تمام پلیدی ها و ناپاکی های گذشته ات را جبران می کند.

گفتم: پس طهارت با استغفار ممکن می شود. حال چگونه از غفاریت خدا بهره مند شوم؟

گفت: عبودیت، تقوا و اطاعت از ولی خدا...

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی